Kelionės

Žemė, kurioje Dievas įkūrė rojų ir į kurią visada norisi sugrįžti

Lolita Kaminskienė

Trečioji dalis                              

      Eismas

Matyt, nereikėtų sakyti, kad  Tailande yra kairės kelio pusės eismas. Važiuoti kaire kelio puse galima greitai išmokti. Tai ne bėda. Bėda kita: eismas iš pirmo žvilgsnio atrodo vykstantis be jokių taisyklių. Šimtai lengvųjų automobilių, motorolerių, tuktukų, autobusų, taksi ir kitų transporto priemonių Bankoko gatvėse, kurių nemaža dalis, kaip minėta,  yra gana siaurų, iš pradžių sukuria chaoso ir neišvengiamų pavojų įspūdį. Lenkimai, persirikiavimai, posūkiai – viskas, atrodo, vyksta be jokios tvarkos. Tik ir lauk, kada būsi „pabučiuotas“ kito automobilio, o į šoną atsitrenks motoroleris. Pastarųjų, mėgstamiausių tailandiečių transporto priemonių, – daug, labai daug. Jie būriais nardo tarp automobilių, būriais susirenka prie šviesoforų, yra net motorolerių taksi. Retas kuris sėdintis ant motorolerio  dėvi šalmą. Na, vienas kitas vairuotojas dar užsideda, bet keleivis – ne.  O motoroleriais yra vežami įvairiausi keleiviai: nuo kūdikių iki senolių. Užsieniečiams turėtų plaukai ant galvos pasišiaušti matant už vairuotojo nugaros sėdinčią kokių ketverių metukų mergytę, kuri, net neįsitvėrusį į vairuotoją, važiuoja makaluodamasi į visas puses. Bet jaudintis nėra dėl ko, nes, kaip sakė vienas bankokietis, tailandiečiai gimsta ant motorolerių. „Visai, kaip pas jus, Europoj, norvegai gimsta su slidėmis…“

Išvažiavus iš Bankoko eismas keliuose ramesnis. Nors automobilių srautai į abi puses keturių, trijų ar dviejų juostų keliais vyksta nenutrūkstamai ir lenkimai, posūkiai tokie pat nenuspėjami, bet motoroleriams yra atskira linija kelio pakrašty, kuria jie ir važiuoja. Užtat keliuose pilna vadinamųjų furų. Magistrale važiuojant 120 km/h greičiausiai būsi  aplenktas. Bet dėl to nerimauti, žinoma, nereikia, nes važiavimas Tailando keliais – vienas malonumas. Norint juose rasti duobę, reikėtų gerai paieškoti. Visame Tailande jų tikrai  daug mažiau nei garsiajame kelyje Vilnius–Utena. Net siauri keliukai džiunglėse yra asfaltuoti ir sutvarkyti. Nemažai kelių yra remontuojami. Eismas jais sulėtėja ir pasunkėja, bet sustoti nesustoja.

Atrodo, tokiame eismo chaose, kuris ne vienam atvykusiam silpnaširdžiam vairuotojui gali baigtis infarktu,  negeri eismo įvykiai turėtų sekti vienas paskui kitą. Bet taip nėra. Tailandiečiai vairuotojai yra mandagūs, kultūringi, kantrūs, jie visada praleis skubantį, sustos prie šalutinės gatvės, jei mato iš jos bandantį išvažiuoti automobilį, nepypsins be reikalo ir juo labiau nerodys jokių ženklų.  Prie kiekvieno viešbučio išvažiavimo stovi eismo reguliuotojas, kuris sustabdo gatvėje ir didžiausią srautą, leisdamas išvažiuoti viešbučio  svečiams. Srauto vairuotojai dėl to nepyksta:  jie kantriai palaukia ir važiuoja toliau.

Nemažai kelių Bankoke yra mokami. Jų išvengti įmanoma, bet tada reikės ilgai stovėti automobilių spūstyse, laukti ilgose eilėse, nes visi stengiasi važiuoti nemokamais keliais. Tad nori nenori, taupant brangų viešnagės Bankoke laiką, esi priverstas važiuoti mokamais keliais. Kaina už juos – įvairi. Nuo 25  iki 70 batų.  Pasinaudojus  keletą kartų per dieną mokamais keliais, jau ir sumelė susidaro. Bet žinant, kad Bankoke pasiekti reikiamą vietą gali užtrukti valandą ir ilgiau, mokami keliai yra gera galimybė sutrumpinti kelionės laiką.

Bus daugiau