Keičiasi kai kurių Utenos įmonių atsiskaitymų už teikiamas paslaugas tvarka: UAB „Utenos vandenys“ jau nuo rugsėjo 1 d. už paslaugas nebesiųs popierinių sąskaitų. UAB „Utenos komunalininkas“ š. m. balandžio mėnesį paskutinį kartą siuntė popierinius mokėjimo pranešimus už praėjusį ketvirtį. UAB „Utenos butų ūkis“ taip pat galvoja apie popierinių sąskaitų teikimo vartotojams pakeitimus.
Atsiskaitymo už paslaugas tvarkos nekeičia tik UAB „Utenos šilumos tinklai“.
Sprendimas atsisakyti popierinių sąskaitų buvo priimtas siekiant būti draugiškoms aplinkai įmonėms, prisidėti prie gamtos išteklių išsaugojimo, pasauliniu mastu brangstant popieriaus žaliavoms, sumažinti teikiamų paslaugų kainas.
UAB „Utenos vandenys“ popierinių sąskaitų atsisako
Kaip informavo įmonės atstovai, sąskaitos vartotojams bus teikiamos elektroniniu paštu arba SMS žinute su visa mokėjimui atlikti reikalinga informacija – vartotojo mokėtojo kodu ir mokėjimo suma. Jeigu vartotojas turi elektroninį paštą – gaus įprastas sąskaitas su mokėjimo mygtuku, kurio dėka galės greitai apmokėti praėjusio mėnesio sąskaitą bei deklaruoti faktinius skaitiklio duomenis.
Jeigu elektroniniu paštu gyventojas nesinaudoja – jam bus siunčiama SMS žinutė, kurioje bus nurodytas mokėtojo kodas ir suma, kurią reikės sumokėti. Ten, kur gyventojas nuspręs mokėti (Lietuvos pašto filiale, „Perlo“ terminale, UAB Utenos butų ūkio ar MAXIMA LT kasose), reikės parodyti žinutę ar padiktuoti mokėtojo kodą ir aptarnaujantis asmuo priims faktinius skaitiklio rodmenis bei išrašytos sąskaitos mokėjimą. Sąskaitos gyventojas nematys, tačiau, kaip teigė įmonės atstovai, nerimauti neverta – praėjusio mėnesio skaitiklio rodmenis matys tiek aptarnaujantis asmuo, tiek UAB „Utenos vandenys“ Abonentų skyrius. Kilus klausimams į minėtą skyrių bus galima kreiptis skambinant telefonu tel. (8 389) 65 110 ar atvykus į įmonę adresu Vandenų gatvė 1, Naujasodžio kaimas, Utena (atvykus bus galima gauti ir atspausdintą popierinę sąskaitą).
Gyventojai, kurie naudojasi TIK laidiniais telefonais, taip pat neturėtų nerimauti. Tokiu atveju reikia kreiptis į UAB „Utenos vandenys“ Abonentų skyrių tel. (8 389) 65 110 ir užsisakyti mokėtojo kortelę. Pateikus šią kortelę po einamojo mėnesio 10-os dienos mokesčių surinkimo vietoje ir informavus apie faktinius skaitiklių rodmenis, gyventoją aptarnaujantis darbuotojas suves juos bei informuos apie mokėtiną sumą. Mokėtojo korteles UAB „Utenos vandenys“ darbuotojai pristatys gyventojams asmeniškai iki rugsėjo mėnesio. Sekti, apmokėti sąskaitas už paslaugas, deklaruoti skaitiklių rodmenis galima ir prisijungus prie UAB „Utenos vandenys“ savitarnos svetainės (savitarna.utenosvandenys.lt).
UAB „Utenos vandenys“ prašo visų vartotojų iki rugsėjo mėnesio patikslinti savo kontaktinius duomenis (el. pašto adresą arba telefono numerį). Tai galima padaryti paskambinus į minėtą įmonės Abonentų skyrių tel.: (8 389) 65 110, 8 610 67 942 arba parašius el. paštu mokejimai@utenosvandenys.lt.
UAB „Utenos komunalininkas“ – taip pat nauja tvarka
Įmonė vartotojams popierinius mokėjimo dokumentus nuo šiol siųs vieną kartą per metus, kiekvienų einamųjų metų pradžioje už praėjusį laikotarpį. Už 2023-iuosius sąskaitas gyventojai gaus kitų metų pradžioje.
Elektroniniu paštu mokėjimo pranešimai bus siunčiami įprasta tvarka, t. y. ketvirčiui pasibaigus. Taip pat gyventojai gali registruotis trumpųjų SMS žinučių gavimui, kurias įmonė siųs kas ketvirtį, nurodydama mokėtojo kodą, mokėtiną sumą ir mokėjimo nuorodą. Gavęs žinutę, gyventojai atsiskaityti gali spausdami atsiųstą mokėjimo nuorodą arba pateikdami mokėtojo kodą ir mokamą sumą įprastose atsiskaitymo vietose. Primename, kad atsiskaityti už UAB „Utenos komunalininkas“ teikiamas paslaugas galima: UAB „Utenos komunalininkas“ kasoje ir savitarnos sistemoje (bankiniu pavedimu: AB SEB bankas LT67 7044 0600 0738 5442, AB bankas „Swedbank“ LT84 7300 0100 0260 6098), MAXIMA prekybos centrų kasose, UAB „Perlo paslaugos“ loterijos terminaluose ir platformoje PerlasGo, AB „Lietuvos paštas“ skyriuose, UAB „Utenos butų ūkis“ kasose.
Gyventojai kiekvieno mėnesio mokėtinas sumas matyti, taip pat atlikti mokėjimus, teikti užklausas, gauti aktualią informaciją, gali prisijungę prie įmonės savitarnos svetainės adresu www.utenoskom.lt.
UAB „Utenos komunalininkas“ prašo skambinti telefonu 8 389 63800 arba rašyti elektroniniu paštu komunalininkas@utenoskom.lt ir nurodyti elektroninio pašto adresą ar telefono numerį, kuriuo gyventojas pageidauja gauti informaciją apie išrašytas sąskaitas. Jeigu nėra galimybės gauti sąskaitų minimais būdais, įmonė kviečia susisiekti ar atvykti į įmonę ir suderinti atsiskaitymo galimybes individualiai. Gyventojų patogumui, atsiskaityti už paslaugas galima tiek kas mėnesį, tiek kas ketvirtį.
Kaip sakė UAB „Utenos komunalininkas“ direktorius Rimantas Kaušylas, naujoji atsiskaitymo tvarka gyventojams neaiškumų nesukėlė. Atvirkščiai, sulaukta labai gerų atsiliepimų.
UAB „Utenos butų ūkis“ žingsniai link gamtos išteklių saugojimo
Kaip sakė UAB „Utenos butų ūkis“ laikinai direktoriaus funkcijas vykdantis Saulius Virvytis, vykdydama daugiabučių namų priežiūros ir administravimo paslaugas įmonė vadovaujasi „Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų administravimo nuostatais“. Nuostatose nurodoma, kad jei administratorius neturi interneto svetainės, kurioje patalpų savininkas galėtų užsiregistruoti, arba jei savininkas nesiregistruoja šioje svetainėje, arba savininkas nenurodė el. pašto mokėjimo sąskaitos teikiamos į patalpos savininko pašto dėžutę.
Vadinasi kol kas įmonė butų savininkams, kurie nėra nurodę savo el. pašto adreso ar kito kontakto, kuriuo galima atsiųsti elektroninę sąskaitą, ir toliau siųs popierines sąskaitas. Gyventojai jas gaus įprastai – pašto dėžutėse.
„Visiškai atsisakyti popierinių sąskaitų negalėsime ir ateityje, nes ne visi butų ir kitų patalpų savininkai turi ar turės elektroninį paštą, elektroninių įrenginių, kad galėtų gauti elektronines sąskaitas, – sakė S. Virvytis. – Taip pat reikia pripažinti, kad technologijos vystosi, ir elektroninės sąskaitos turi daug privalumų, įskaitant greitą prieigą, galimybę greitai dalintis dokumentais ir mažesnius aplinkos išteklių sunaudojimus. Bendrovės tikslas – atsisakyti kuo daugiau popierinių sąskaitų spausdinimo, tačiau šiuo metu išlaikoma pusiausvyra tarp tradicinių popierinių ir naujų elektroninių sprendimų“.
Pasak S. Virvyčio, bendrovė ieško sprendimų, kaip sumažinti popierinių sąskaitų spausdinimo kiekį. Bendrovė renka ir ateityje planuoja dar aktyviau rinkti butų ir kitų patalpų savininkų kontaktinius duomenis, kad galėtų kuo daugiau sumažinti popierinių sąskaitų spausdinimą.
„Popierinių sąskaitų atsisakymas – tai vienas iš būdų tausoti gamtos išteklius, tad labai raginame butų ir kitų patalpų savininkus kreiptis į bendrovę, pateikti kontaktinius duomenis, kuriais galėtume pateikti elektronines mokėjimo sąskaitas,“ – sakė S. Virvytis.
Dėl kontaktų pateikimo į UAB „Utenos butų ūkis“ galima kreiptis tel. Nr. 8 389 62206, el. p.: vaida.buzeniene@utbu.lt
Įmonėje atsiskaitymo tvarka nesikeičia
Kaip rašėme, UAB „Utenos šilumos tinklai“ atsiskaitymo už paslaugas tvarka nesikeičia.
Atsiskaityti už UAB „Utenos šilumos tinklai“ paslaugas galima keliai būdais. Jei atsiskaitoma el. priemonėmis, tai padaryti galima:
• Utenos šilumos tinklai klientų savitarnoje adresu www.ust.lt;
• UAB „Utenos butų ūkis“ klientų elektroninėje savitarnos svetainėje;
• Perlas GO programėlė;
• Ignitis savitarnoje;
• Naudodamiesi šalies bankų – AB SEB bankas, „Swedbank“, AB Luminor Bank AS Lietuvos skyrius, AB Šiaulių bankas elektroninės bankininkystės paslaugomis.
Jei atsiskaitoma grynaisiais pinigais ar banko kortelėmis, tai padaryti galima:
• UAB „Utenos butų ūkis“ kasose: Rašės g. 1, Aušros g. 73, Taikos g. 6;
• UAB „Perlas Finance“ terminalų vietose (išskyrus MAXIMA parduotuvėse);
• AB „Lietuvos paštas“ filialuose;
Kaip informavo įmonė, daugiausiai įmokų surenkama per UAB „Utenos butų ūkis“ ir Perlo terminalus. Deja, įmonės savitarnoje prisijungusių gyventojų skaičius yra dar nedidelis – 404 vnt. (tai sudaro 4 proc. vartotojų).
Iškilus klausimams dėl atsiskaitymo už paslaugas UAB „Utenos šilumos tinklai“, skambinti tel. Nr. 8 389 63645 (Klientų aptarnavimo skyrius).