Aktualijos

Aušros gatvės šviesoforų veikimas – projektuotojų akiratyje

Taip jau atsitiko, kad Aušros gatvė kai kuriems uteniškiams tapo kaip akmenukas bate. Skundai, pykčiai, priekaištai: gatvė – per siaura, šaligatviai – per platūs, šviesoforai dega tai per ilgai, tai per trumpai, reikia stovėti kamščiuose, nėra kur pastatyti automobilių…
Atrodo, viskas, kas blogai yra šiame pasaulyje, supuolė į Aušros gatvę. Nors kai kurie vairuotojai prasitarė, kad važiuodami sutvarkyta jos dalimi jaučiasi tarsi plaukte plauktų – tokia lygi yra nauja gatvės danga. Tenka apgailestauti, kad uteniškiai labai sunkiai priima naujoves. Panašiai buvo su Ateities gatve, su S. Dariaus ir S. Girėno gatve, su kitomis išasfaltuotomis gatvėmis.
Visiems nepatenkintiems reikia priminti, jog gatvės rekonstruojamos tam, kad mieste pagerėtų eismo sąlygos visiems eismo dalyviams (tiek pėstiesiems, tiek nemotoriniam transportui, tiek automobiliams). Svarbiausia – saugumas. Todėl ir rekonstruojant Aušros gatvę prioritetas, kaip ir visame mieste, teikiamas pėstiesiems. Nepamiršti ir dviratininkai bei kitų nemotorinių transporto priemonių vairuotojai. Jų patogumui – dviračių takai po 1,5 metro abiejose važiuojamosios dalies pusėse. Ar tai blogai? Ar blogai platūs šaligatviai? Juk Aušros gatvė – ne lenktynių trasa. Kaip ir daugelis gatvių mieste, ji gali ir turi tapti ramaus važiavimo gatve.
Nesutinkantiems su šiuo teiginiu, galima pasiūlyti net tris alternatyvas: kiekvieną objektą mieste galima pasiekti viešuoju transportu, pėsčiomis arba dviračiu. Klimatui katastrofiškai keičiantis ne į gerąją pusę, pats laikas išlipti iš automobilių ir pasinaudoti viena iš tų alternatyvų. Būsim sveikesni ir energingesni, gyvensime švaresnėje aplinkoje.
Bet grįžkim prie Aušros gatvės. Jos rekonstrukcija bene daugiausia yra nepatenkinti vairuotojai. Vienas labiausiai užkliūvančių dalykų – šviesoforų veikimo ciklai. Skubam priminti, kad Aušros gatvės rekonstrukcijos projektas yra dar nebaigtas, dar viskas iki galo neįgyvendinta, todėl nenuostabu, kad nesklandumų pasitaiko ir dar pasitaikys. Kaip sakė Utenos rajono savivaldybės administracijos Teritorijų planavimo ir statybos skyriaus vedėjas Nerijus Malinauskas, kadangi projektas dar nebaigtas, visos inžinerinės sistemos nesujungtos į bendrą visumą, todėl ir šviesoforų veikimas taip pat iki galo nesureguliuotas. Visai neseniai buvo pakviesti projektuotojai, kurie, atsižvelgdami į pastabas, peržiūrėjo ir svarstė racionaliausius sprendimo būdus dėl šviesoforų veikimo ciklų.
Ypatingas dėmesys, sulaukus skundų, buvo skirtas Aušros ir Aukštakalnio gatvių sankryžoje esančio šviesoforo veikimo ciklui. Gera žinia yra ta, kad išanalizavus situaciją bei projektuotojams pasiūlius sprendimo būdą iki kovo 1 d. bus įdiegtos papildomos priemonės ir šio šviesoforo veikimas neturėtų kelti problemų nei vairuotojams, nei pėstiesiems. Atsižvelgiant į pėsčiųjų, kertančių sankryžą, srautus, kurie nėra dideli (ypač nedidelis srautas nuo buvusio UAB „Statva“ pastato prekybos centro „Maxima“ link), bus įrengti papildomi mygtukai pėstiesiems. Žalia šviesoforo akis užsidegs tik tada, kai pėstieji paspaus minėtą mygtuką. Tai neabejotinai pagerins automobilių judėjimo sankryžoje ciklą.
„Atsižvelgdami į gyventojų nuomonę bei pastebėjimus ir siekdami pagerinti šviesoforų veikimo ciklus, ieškome racionaliausių problemų sprendimo būdų, – sakė N. Malinauskas. – Kaip minėta, gatvės rekonstrukcijos projektas nebaigtas, tad viską deriname, reguliuojame, peržiūrime. Net ir įgyvendinus šį objektą šviesoforų darbas bus stebimas, prižiūrimas veikimo ciklas, o jeigu reikės, ir tikslinamas.
kreipiamės į uteniškius, kviesdami išsakyti savo pastebėjimus ir nuomonę, kad baigtas projektas tenkintų visus Utenos miesto ir rajono gyventojus. Tačiau norime priminti ir pabrėžti, kad visi sprendimai privalės atitikti aukščiausius saugaus eismo standartus ir įtikti (patinka jie ar ne) visiems eismo dalyviams.“
Utenos rajono savivaldybės administracija