Jaunimo kampas

Po pamokų: prasminga investicija į ateitį

Rasa MILERYTĖ

Užklasinė veikla – prasminga investicija į savo ateitį. Anot psichologų, įvairios popamokinės veiklos padeda lavinti ir ugdyti savarankiškumą, atsakingumą, kūrybiškumą, padeda geriau pažinti save. Pasak Utenos „Saulės“ gimnazijos mokinių savivaldos kuratorės, istorijos mokytojos Audronės Mikalaičiūnienės, šioje mokykloje labai daug dėmesio skiriama mokinių saviugdai ir tobulėjimui, todėl vaikai skatinami lankyti būrelius, dalyvauti konkursuose, ir net karantino metu jiems organizuojami įvairūs nuotoliniai renginiai.

Audronė Mikalaičiūnienė pasakojo, kad gimnazijos moksleiviai turi galimybę rinktis tokias užklasines veiklas, kurios labiausiai atitinka jų interesus. Tai ir sporto, ir technologijų, ir menų būreliai, įvairios išvykos, susitikimai su buvusiais mokyklos moksleiviais, diskusijos. Pasak specialistės, šiemet galvojant apie užklasines veiklas ypač daug dėmesio skiriama emociniam ugdymui, kadangi karantinas, pasikeitęs gyvenimo tempas iššūkių kelia ne tik suaugusiems, bet ir vaikams.

„Šiemet turėjome labai daug įdomių nuotolinių susitikimų, kurių metu kalbėjome apie motyvaciją dirbti nuotoliniu būdu, emocinę būklę karantino metu. Susitikimų metų mokiniai galėjo pagalvoti, kaip jie gali apsaugoti save po pamokų, kokios emocijos ir jausmai jiems būdingi šiuo metu, nes nuotoliniu būdu mokytis ir ugdyti save po pamokų, atrasti savo pomėgius, tobulėti vaikams tikrai buvo iššūkis“, – pastebi A. Mikalaičiūnienė.

Pašnekovė džiaugėsi, kad vaikams pavyko įveikti iššūkius, jie ir toliau dalyvauja konkursuose, viktorinose, ruošiasi olimpiadoms. Dar viena kryptis, kurioje vaikai šiemet galėjo išmėginti save, tai karjera. Mokiniai dalyvavo ekonomikos žaidime „Bosas ne bosas“. „Į tuos susitikimus, žinoma, nesijungdavo labai daug dalyvių, bet po susitikimų tiek mokinių, tiek organizatorių atsiliepimai labai geri“, – tikina pašnekovė.

Popamokinės veiklos, svarstė specialistė, ne tik padeda susirasti naujų draugų, sutvirtina jau esamus draugystės ryšius, suteikia galimybę įgyti naujų žinių, padeda realizuoti save. Tai – puiki erdvė ieškoti savęs, atsiskleisti, ugdyti vertybes, plėsti pasaulėžiūrą. Priklausymas tam tikrai bendraminčių bendruomenei, vieningas tikslo siekimas – dar keli užklasinių veiklų privalumai.

Taip pat papildomos veiklos gali padėti spręsti šiais laikais ypač opias socialines – nepasitikėjimo savimi, patyčių, užgauliojimų – problemas.

Pasidomėjus, ką dar šiais mokslo metais spėjo nuveikti sauliečiai, A. Mikalaičiūnienė pasakojo, kad buvo spėta suorganizuoti tradicines devintokų krikštynas, išsirinkti naują mokinių prezidentą, apsilankyti Molėtų observatorijoje. Taip pat mokiniai savarankiškai keliavo po gamtą, lankė pažintinius takus, į šias veiklas įtraukė ir tėvelius, dalyvavo orientacinėse varžybose, sukūrė filmuką apie gimnaziją.

„Vaikai ir per karantiną sėkmingai ieško ir randa save. Vienas mokinys sako: „Niekada gyvenime nepiešiau, o dabar piešiu, ir man taip patinka.“ Netgi buvo surengta virtuali paroda, joje dalyvavo ir mergaitės, besidominčios drabužių dizainu“, – pasakoja Utenos „Saulės“ gimnazijos istorijos mokytoja A. Mikalaičiūnienė.

Svarbiausia, pasak A. Mikalaičiūnienės, vaikams atrasti tokią veiklą, kuri jiems patinka, yra naudinga, todėl moksleiviai, tikina pašnekovė, niekada nėra verčiami dalyvauti būreliuose, konkursuose, susitikimuose ar kitose veiklose.