SBA tekstilės įmonių grupė „Utenos trikotažas“ per devynis šių metų mėnesius realizavo produkcijos užsakymų ir suteikė paslaugų už 20,9 mln. Eur, t.y. 11,7 proc. mažiau nei prieš metus, kai grupės pardavimai siekė 23,7 mln. Eur. Pati bendrovė „Utenos trikotažas“ uždirbo 18,3 mln. Eur pajamų, arba 11,9 proc. mažiau nei pernai.
Didžiausio „Utenos trikotažo“ pardavimų segmento – užsakomųjų trikotažo gaminių – pardavimai pasibaigus trims metų ketvirčiams sumažėjo 21 proc. – iki 14,3 mln. Eur. Bendras 2020 m. trijų ketvirčių eksportas siekė 74,5 proc. grupėje pagaminamos produkcijos.
„Trečiąjį šių metų ketvirtį užsakomųjų trikotažo gaminių pardavimai kiek atsitiesė po stipresnio nuosmukio antrąjį ketvirtį. Su nuosmukiu susidūrė visa tekstilės pramonė. Didžiąją „Utenos trikotažo“ klientų portfelio dalį sudaro stiprūs pasauliniai prekių ženklai, kurie pamažu prisitaiko prie krizės keliamų iššūkių ir atgauna pasitikėjimą. Iš Europos sulaukiame ir naujų užsakovų, kurie dėl pandemijos trumpina tiekimo grandines ir ieško gamybos partnerių arčiau savęs“, – sako „Utenos trikotažo“ vadovas Petras Jašinskas.
Pasak P. Jašinsko, gamyba į Europą gręžiasi ne tik dėl pandemijos. Produkcijos ženklinimas „Pagaminta Europoje“ suteikia reikšmingos pridėtinės vertės, ne tik nurodo jos kilmę. Dauguma „Utenos trikotažo“ klientų pageidauja, kad visos gamyboje naudojamos žaliavos, visi priedai taip pat būtų europinės kilmės.
„Pandemijos sukeltas tekstilės sektoriaus nuosmukis atveria ir didžiules galimybes, todėl šiuo metu koncentruojamės į gamybos lankstumą, užsakymų vykdymo greitį, aukščiausią kokybę. Taip pat toliau nedvejodami žengiame mums gerai pažįstamu ir pramintu žaliosios ekonomikos keliu bei stipriname lyderystę inovatyvių medžiagų gamyboje“, – teigia P. Jašinskas.
Nuosavų bendrovės „Utenos trikotažas“ vystomų prekių ženklų – UTENOS ir ABOUT – pardavimai po devynių mėnesių siekė 4,1 mln. Eur, lyginant su tuo pačiu metu pernai, jie išaugo 45,3 proc. Dukterinės įmonės „Šatrija“ gaminamų funkcinių-techninių drabužių pardavimai minimu laikotarpiu sumažėjo 10 proc.
Nuosavų bendrovės aprangos prekių ženklų šuolį iš dalies lėmė kelių pastarųjų metų įdirbis vystant el. prekybos platformą – per karantiną reikšmingai šoktelėjus pirkėjų srautams, dalis jų ir toliau renkasi galimybę apsipirkti internetu. Šiuo metu visos 18 „Utenos trikotažo“ parduotuvių, kurių dauguma veikia franšizės pagrindu, tęsia veiklą.
Per devynis 2020 m. mėnesius „Utenos trikotažo“ įmonių grupė patyrė 446 tūkst. Eur nuostolių prieš mokesčius, o tuo pat metu 2019 m. buvo uždirbusi 575 tūkst. Eur pelno. Grupės EBITDA siekė 744 tūkst. Eur, t.y. 37,6 proc. mažiau nei tuo pat laikotarpiu 2019 metais.
Atskirai bendrovė „Utenos trikotažas“ per tris šių metų ketvirčius patyrė 257 tūkst. Eur nuostolių prieš mokesčius. Prieš metus bendrovė trečią ketvirtį užbaigė su 1,6 mln. Eur pelno prieš mokesčius. Bendrovės EBITDA šiemet siekė 331 tūkst. Eur, t.y. 62,3 proc. mažiau nei 2019 m., kai bendrovės EBITDA buvo 879 tūkst. Eur.
Eglė Rakauskaitė
Komunikacijos projektų vadovė