Neseniai vairuotojo pažymėjimą įgijusiems vairuotojams dažnai patariama rinktis automobilį su silpnesniu varikliu, nes jį bus lengviau vairuoti. Visgi tai nėra visiška tiesa, nes galingesni automobiliai yra daug lengviau valdomi ir turi geresnę stabdžių sistemą.
Kadangi nemažai automobilių praeityje yra patyrę apgadinimų, transporto priemonių ataskaitas teikianti įmonė „carVertical“ nusprendė išsiaiškinti, ar automobiliai su galingesniais varikliais dažniau patenka į eismo įvykius.
Kuo galingesnis variklis – tuo didesnė apgadintų automobilių dalis
Naujausiame „carVertical“ tyrime buvo išanalizuoti 43 automobilių markių istoriniai žalų įrašai ir visai atvejais galingesni modeliai patyrė daugiau apgadinimų nei automobiliai su silpnesniais varikliais.
Visų platformoje tikrintų „Audi“ automobilių su 100 kW neviršijančia variklio galia buvo apgadinti 46,4 proc., o „Audi“ automobilių, turinčių galingesnius nei 400 kW variklius – 55,6 proc.
Panašios tendencijos vyrauja kito vokiečių gamintojo „Volkswagen“ automobilių istorijoje: 42,6 proc. apgadintų automobilių su varikliais iki 100 kW ir 48,9 proc. su 300-400 kW varikliais.
Tarp „Ford“ automobilių skirtumas tarp apgadintų automobilių su silpniausiais ir galingiausiais varikliais 10 proc. – 45 proc. prieš 55 proc.
Galingiausių „Renault“ automobilių varikliai pasižymi 200-300 kW galia ir 39,7 proc. jų buvo apgadinti. Apgadintų „Renault“ modelių iki 100 kW galingumo dalis mažesnė – 36,3 proc.
Tarp skirtingų „Škoda“ modelių svyravimai nedideli: 51,3 proc. apgadintų automobilių su varikliais iki 100 kW ir 54,8 proc. su 200-300 kW varikliais. Panašia dinamika pasižymi ir „Toyota“ automobilių istorija: 36 proc. apgadintų modelių su silpniausiais varikliais ir 39,5 proc. su 200-300 kW varikliais.
Tyrime išsiskiria „BMW“ automobiliai: net 60,3 proc. modelių iki 100 kW turėjo apgadinimų įrašų ir 68,6 proc. su varikliais galingesniais nei 400 kW.
„Nors teoriškai visos transporto priemonės turėtų laikytis kelių eismo taisyklių, dalis galingų automobilių vairuotojų viršija greitį arba ne iki galo įvertina galimas neatsakingo vairavimo rizikas. Tyrime neaptikome nei vieno automobilių gamintojo, kurio modeliai su silpnesniais varikliais patektų į avarijas dažniau nei galingesnės jų versijos“, – sako automobilių rinkos ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Tikrinamų automobilių galia gali skirtis net 7 kartus
Tarp galingiausių tikrintų automobilių išsiskiria „Bentley“ markė, kurios vidutinė variklio galia siekė 415 kW arba 564 AG. Toliau rikiuojasi „Maserati“ (268 kW / 364 AG), „Cadillac“ (264 kW / 359 AG), „Tesla“ (263 kW / 358 AG) ir „Porsche“ (257 kW / 349 AG).
Lietuvos naudotų transporto priemonių rinkoje dažniau tikrinami automobiliai su galingais varikliais, tačiau ekonominės klasės modeliai su nedideliais varikliais taip pat turi savo pirkėją.
Mažiausio galingumo variklius tarp visų „carVertical“ tikrintų gamintojų turėjo „Smart“ automobiliai – 59 kW arba 80 AG. Į penketuką taip pat patenka „Dacia“ (72 kW / 98 AG), „Lancia“ (77 kW / 105 AG), „Fiat“ (83 kW / 113 AG) ir „Suzuki“ (86 kW ir 117 AG). Praeityje rimtų apgadinimų patyręs automobilis vėliau gali atnešti finansinių nuostolių dėl nekokybiškai atliktų remonto darbų ar dažnų gedimų. Pasak M. Buzelio, pirkėjai turėtų itin atidžiai įvertinti, ar verta įsigyti automobilį, kuris buvo patekęs į didelį eismo įvykį ir prieš priimant sprendimą pasitarti su profesionaliais mechanikais