Automobilių taršos mokestis – neišvengiamas. Įsigalioti turėtų nuo 2020 metų sausio 1 dienos. Aplinkos ministerija siūlo, kad mokestis būtų taikomas toms dyzelinio variklio transporto priemonėms, kurių išmetamo CO2 (anglies dioksido) kiekis viršija 115 gramų per kilometrą. Jei automobilis varomas benzinu ar dujomis, mokestis būtų taikomas, kai CO2 viršija 130 gramų per kilometrą. Ką tai reiškia? Tai reiškia, kad bent jau pirkdami dyzelinį automobilį taršos mokestį mokės kone visi, benzininį – maždaug du trečdaliai. Čia kalbama apie naujus automobilius.
O štai perkant nenaują teks mokėti visiems. Tas mokestis nebus toks jau ir mažas. Nuo 36 iki 1400 eurų. Mokestį tektų mokėti visiems, kurie registruoja į Lietuvą naujai atvežtą automobilį arba perregistruoja kitam savininkui jau Lietuvoje registruotą automobilį. Taigi laikai, kai pirkome automobilius už 500–1500 eurų, baigiasi. Prognozuojamas automobilių pirkimo bumas. Neilgai. Iki 2020 metų sausio pirmos. Už šiais metais įsigytus automobilius taršos mokesčio mokėti dar nereikės. Tai tik šiek tiek sumažins taršą, nes padidės ištikimybė automobiliui. Jis bus eksploatuojamas tol, kol galutinai susidėvės, o tada jį bus galima parduoti tik pirkėjui iš Kubos. Be to, sukaupti pinigų sumą „naujam“ dėvėtam automobiliui bus ne taip ir paprasta.
Tai tik šiek tiek sumažins taršą, nes padidės ištikimybė automobiliui. Jis bus eksploatuojamas tol, kol galutinai susidėvės, o tada jį bus galima parduoti tik pirkėjui iš Kubos.
Tęsinį skaitykite 2019 10 09 „Utenyje“