Aktualijos

Kur keisti tepalus? Tiktai pas Kaziuką!

Vytautas KAZELA. Prisipažinsiu, kad esu iš tų vairuotojų, kuris su nosinaite nevalo savo automobilio, neklauso variklio gaudesio ir į automobilių servisą važiuoja tiktai užsidegus raudonai lemputei. Man automobilis yra tik transporto priemonė. Niekada nevažinėjau „jaunesne“ mašina, bet turiu keletą draugų, kurie automobilius perka tik iš salono. Vieno tokio bičiulio, atėjus laikui, ir paklausiau: kur greitai ir nebrangiai pasikeisti variklio ir greičių dėžės tepalus? „Aš tepalus ir visus skysčius keičiu tik Kauno gatvėje pas Kaziuką. Matai, naujiems automobiliams siūlo keisti tepalus tik po 30 tūkstančių kilometrų. Esu įsitikinęs, kad juos keisti reikia kas 10–15 tūkstančių. Paskambinu Kaziukui, jis paskiria laiką. Nurodytu laiku atvažiavus nereikia laiko gaišti. Jis ir variklį pasižiūri, ir pataria. Be to, pas jį yra ir automobilių ozonavimo paslauga. Apie ją nedaug kas žino, bet ji labai aktuali pandemijos metu. Bakterijos įsiveisia dažniausiai šildymo sistemoje, kai jų atsiranda daugiau, salone pasklinda nemalonus kvapas. Po ozonavimo jos žūsta. Tik dvidešimt eurų, ir tu vėl važiuoji kvepiančiame, švariame automobilyje“, – sakė prietelius.
Sudomino. Nuvažiavau į Kauno gatvėje „HQ Integro“ autoservisui priklausančią tepalų keityklą. Žiūriu – meistras pažįstamas, šį darbą beveik dvidešimt metų dirbantis Kazimieras Puodžiukas. Nors sakiau, kad automobiliai man tamsus miškas, bandau kalbinti gerai nusiteikusį meistrą.
Kokias paslaugas teikiate?
Pagrindinės paslaugos – variklio, greičių dėžių, reduktorių, skirstymo dėžių alyvos keitimas. Keičiame visus filtrus – salono, oro, tepalų, kuro. Trumpiau kalbant, keičiame visus automobilio skysčius. Išskyrus stabdžių, nes čia dviejų žmonių darbas. Tai puikiai atlieka mūsų pagrindiniame servise. Galime atlikti ir nesudėtingą kompiuterinę diagnostiką. Poliruojame žibintus. Dabar dar labiau turėtų išpopuliarėti ozonavimas. Tai nėra labai greitas darbas. Penkiolikai minučių į automobilio saloną pastatai įjungtą ozonavimo aparatą, užvedi automobilį, įjungi ventiliaciją ir uždarai visas duris. Ozonavimas užmuša visas bakterijas ir panaikina blogus kvapus. Po to automobilį reikia gerai išvėdinti.
Tokiu atveju reikia keisti ir salono filtrą?
Mes prieš ozonavimą išimame salono filtrą. Tada žmogus nusprendžia (mes galime tik patarti) keisti jį ar ne. Žmonės ne visada žino, kad naudodamiesi kondicionieriumi jie suserga ne nuo šalto oro, o nuo oro takuose esančių bakterijų.
Grįžtant prie tepalų – turime pagrindinius bazinius tepalus: Castrol, Moobil, Mannol, Aztec, Ligni Moly, Total, Elf, Idemitsu (japoniškiems automobiliams). Pamiršau pasakyti, kad keičiu tepalus ir motociklų filtrus. Praktiškai visų markių motociklams. Aišku, atsirado dabar ir motociklų aptarnavimo centrai, bet tie, kurie pas mane keičiasi tepalus automobiliams, atvažiuoja ir su motociklais. Turime alyvų keturračiams ir netgi valtims.
Turbūt nusprendus pas jus pasikeisti tepalus ar skysčius, pirmiausia reikia pasiskambinti?
Be abejo. Kai žinau, kokios markės automobilis ir ką reikės padaryti, galiu tiksliai pasakyti, kada automobilį atvaryti ir kada pasiimti. Visi dabar brangina laiką, ir aš noriu, kad žmonės negaištų. Skambinti galima telefonu 8 675 04403. Pavyzdžiui, jei reikia keisti automatinės greičių dėžės tepalus, darbui skiriu 2–3 valandas. Neskubu, nes reikia švaros ir kruopštumo. Daugeliui automobilių tepalus išsiurbiame per tepalo matuoklio vamzdelį, neliesdami karterio. Dažnai sukinėjant karterio varžtus, susigadina sriegis. Tada reikia pirkti naują varžtą. Karteriai dažniausiai aliuminiai, todėl dažnai sukinėjant galima sugadinti ir korpuse esantį sriegį. Tenka ne tik prasriegti naują sriegį, bet ir keisti varžtus. siurbiant per tepalo matuoklį, išsisiurbia sausai. Netgi iš tų vietų, iš kurių atsukus karterį neišbėga. Visų automobilio filtrų – salono, oro, tepalo ir kuro filtrų pakeitimas trunka valandą.
Kada reikia keisti tepalus?
Kai kuriems naujiems automobiliams centrai leidžia važiuoti net 30–40 tūkstančių kilometrų. Bet dauguma žino, kad tepalus reikia keisti nuvažiavus 12 tūkstančių kilometrų. Riba – 15 tūkstančių. Kad ir kokia bebūtų brangi alyva, ją vis tiek reikia keisti – tada ir varikliai, ir turbinos tarnaus ilgiau. Galima pilti ir tuos pigesnius ir populiaresnius tepalus – jie tarnauja tiek pat kiek ir brangūs. Neprižiūrint variklio, ant sienelių atsiranda suodžiai, o užpilus naujų, jie tirpdo suodžius ir pasisavina. O tai yra negerai.
Jūsų klientai – tik iš Utenos?
Važiuoja iš Anykščių, Ignalinos, Švenčionių, ypač daug iš Zarasų. Turiu savo klientų ratą, bet visada mielai sutinku ir naujus klientus.
Štai dabar ir aš žinosiu: skambinu telefonu 8 675 04403, užsirašau, kada atvykti į tepalų keityklą Kauno gatvėje 37a. Juk karantinas tikrai pasibaigs, tada reiks kur nors važiuoti. Geriau tepalus ir filtrus pasikeisiu dabar, kai yra laiko. Paskui nebus, kada galvoti.
Autoriaus nuotr.