Keičiantis sezonams daugelis vairuotojų pastebi, kad jų automobiliai pradeda kelti įvairių rūpesčių. Šalti žiemos orai, drėgmė ir staigūs temperatūros pokyčiai pavasarį turi tiesioginį poveikį automobilio techninei būklei. Dažniausiai pasitaikančios problemos yra susijusios su akumuliatoriais, pakabos sistema, stabdžiais ir padangų būkle. Ką reikėtų žinoti norint išvengti dažniausių gedimų ir kaip pasiruošti naujam sezonui?
Akumuliatorių problemos
Viena dažniausių problemų žiemos sezonu – silpnas arba visiškai išsikrovęs akumuliatorius. Šaltis sumažina akumuliatoriaus talpą, todėl silpnesni akumuliatoriai žiemą dažniausiai neatlaiko.
„Žiemą akumuliatoriai yra labiausiai pažeidžiami, ypač jei jie yra seni arba nebuvo tinkamai prižiūrėti. Vairuotojai dažnai susiduria su problema, kai automobilis ryte tiesiog neužsiveda. Todėl prieš žiemą svarbu patikrinti akumuliatoriaus būklę ir prireikus jį pakeisti“, – sako Mindaugas Šerėjus, automobilių remonto paslaugų paieškos platformos motointegrator.com atstovas.
Pakabos sistemos nusidėvėjimas
Pakabos sistema kenčia ne tik nuo žiemą keliuose barstomos druskos ir purvo, bet ir nuo pavasarį atsirandančių duobių. Tai gali lemti greitesnį amortizatorių, spyruoklių ir kitų pakabos dalių nusidėvėjimą.
„Pakabos sistema yra viena iš tų sričių, kurią vairuotojai dažnai pamiršta. Tačiau po žiemos sezono, kai keliai tampa itin duobėti, rekomenduojama atlikti pakabos patikrą. Tai padės išvengti didesnių problemų ateityje“, – aiškina M. Šerėjus.
Stabdžių sistemos gedimai
Drėgmė ir žema temperatūra gali sukelti stabdžių trinkelių ar diskų koroziją. Pavasarį, kai drėgmė ir purvas dar labiau paveikia stabdžių sistemą, stabdant atsiranda girgždėjimo garsų arba pastebimas sumažėjęs stabdymo efektyvumas.
„Stabdžių sistema turi būti reguliariai tikrinama, ypač po žiemos. Net maži gedimai gali sukelti rimtų pasekmių kelyje, todėl stabdžių patikra turėtų būti prioritetas kiekvienam vairuotojui“, – teigia M. Šerėjus.
Padangų būklė ir slėgio problemos
Temperatūrų pokyčiai turi įtakos padangų slėgiui. Per žiemą gali sumažėti slėgis padangose, o tai tiesiogiai veikia automobilio valdymą ir kuro sąnaudas. Pavasarį taip pat būtina patikrinti, ar žieminės padangos dar tinkamos naudoti, ar jau reikėtų keisti jas į vasarines.
„Keičiantis sezonams padangų slėgis dažnai nėra pakankamai tikrinamas, tačiau tai itin svarbu. Taip pat patarčiau atkreipti dėmesį į padangų protektoriaus gylį, kad būtų užtikrintas tinkamas sukibimas su kelio danga“, – priduria M. Šerėjus.
Aušinimo ir šildymo sistemos
Žiemą automobilio šildymo sistema veikia intensyviai, todėl gali atsirasti problemų su aušinimo skysčiu ar šildytuvo elementais. Pavasarį verta patikrinti, ar aušinimo sistema veikia tinkamai ir ar nėra skysčio nuotėkio.
„Viena iš užmirštamų sričių yra aušinimo sistema. Jei aušinimo skystis nekeičiamas reguliariai, gali kilti problemų dėl variklio perkaitimo, ypač prasidėjus šiltesniems orams“, – perspėja M. Šerėjus.
Elektros sistemos gedimai
Šalčio ir drėgmės poveikis dažnai lemia elektros sistemos sutrikimus. Dažniausi jų – neveikiantys žibintai, laidų oksidacija ar užsikimšusios jungtys.
„Elektros sistema yra labai jautri aplinkos poveikiui, todėl po žiemos rekomenduojama patikrinti žibintus, valytuvų veikimą ir akumuliatoriaus jungtis“, – sako M. Šerėjus.
Kaip išvengti gedimų?
Keičiantis sezonams svarbiausia yra profilaktika. Techninė automobilio patikra prieš žiemą ir po jos gali padėti pastebėti sutrikimus dar prieš jiems virstant rimtesniais gedimais.
„Reguliari techninė apžiūra – tai raktas į saugumą, garantuojantis ir mažiau išlaidų ateityje. Laiku pastebėjus menkesnius gedimus galima išvengti didelio remonto ir užtikrinti sklandų automobilio veikimą“, – pabrėžia M. Šerėjus.