Aktualijos

„Betonkės“ era juda pabaigos link: eismui atidarytas atnaujintas 30 km kelio ruožas nuo Molėtų iki Utenos

default

„Via Lietuva“ šiandien paskelbė apie eismui atidarytą atnaujintą blogiausios būklės kelio Vilnius-Utena atkarpą nuo Molėtų iki Utenos. 30 km ilgio ruože intensyvūs kelio tvarkymo darbai vyko nuo š. m. kovo vidurio: betono plokštės išardytos ir naujas kelias nutiestas vos per 9 mėn.

Vykdant 30 km plento kapitalinį remontą, išardyta 92 tūkst. tonų senos betono plokščių dangos. Šie ir naujo kelio tiesimo darbai buvo vykdomi pasitelkiant 280 transporto priemonių (sunkvežimių, buldozerių, ekskavatorių ir pan.). Naujam keliui panaudota 164 tūkst. tonos asfalto, 190 tūkst. tonos dolomitinės skaldos, daugiau nei 1 mln. tonų smėlio.

default

„Didelė dalis jau padaryta – šiandien jau turime daugiau kaip 40 procentų atnaujinto Utenos plento. Per nepilnus devynis  mėnesius įgyvendinti rekonstrukcijos darbai 30 kilometrų ilgio atkarpoje rodo, kad galime judėti itin sparčiai ir efektyviai. Jau kitų metų pavasarį suplanuota pradėti likusių ruožų rekonstrukciją, taigi „amžiaus statybomis“ pramintas projektas sėkmingai juda pabaigos link“, – teigia l. e. p susisiekimo ministras Marius Skuodis.

default

Kelyje nuo Molėtų iki Utenos kapitalinio remonto metu  sutvarkytos dvi eismo juostos, įrengtos autobusų sustojimo aikštelės su paviljonais, pėsčiųjų takais ir modernus apšvietimas. Šioje kelio atkarpoje taip pat baigiamos įrengti ir nuo gyvūnų migracijos apsaugančios tinklo tvoros bei horizontalieji barjerai, kurie padės sumažinti eismo įvykių skaičių gyvūnų migracijos metu. Atsižvelgus į kelyje fiksuojamus transporto priemonių srautus, atlikus transporto srautų modeliavimą, kapitaliai remontuojamame ruože ties sankryžomis  įrengtos papildomos kairiojo posūkio juostos.

„Darbus Utenos plente nuo Molėtų iki Utenos pradėjome pavasarį ir praėjus vos 9 mėn. šis kelias pasikeitė neatpažįstamai. Kelias Vilnius-Utena yra strateginė jungtis tarp sostinės, Utenos ir kitų šalies šiaurės-rytų regiono miestų. Suprasdami šio projekto strateginę reikšmę bei girdėdami visuomenės lūkesčius projekto įgyvendinimui, nuo pat jo iniciavimo, skyrėme individualų dėmesį.“, – sako „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.

Nors šio 30 km ruožo Molėtai-Utena rekonstrukciją pagal pasirašytą sutartį planuota baigti 2025 m. II ketvirtį, darbai buvo vykdomi kur kas sparčiau. Naujas kelias jau nutiestas, o iki gruodžio vidurio jame bus atlikti ir visi baigiamieji darbai (kelio ženklinimas, nuovažų, atitvarų tvarkymas ir pan.). Vykdant baigiamuosius darbus, maksimalus leistinas greitis kelyje bus ribojamas iki 50 km/val.

Rekonstruotame kelyje nuo Molėtų iki Utenos iš viso įrengta 20 km atitvarų, kurie užtikrins eismo dalyvių saugumą skirtingose kelio atkarpose. Projektuojant šią atkarpą, papildomai buvo atliktas kelių saugumo auditas. Jo metu įvertinti visi aspektai, susiję su saugaus eismo užtikrinimu.

30 km atkarpos nuo Molėtų iki Utenos darbų vertė – 61 mln. Eur su PVM. Kapitalinio remonto darbus atliko „Via Lietuva“ skelbtą viešąjį konkursą laimėjusi akcinė bendrovė „HISK“.

Likusio, dar neatnaujinto kelio Vilnius-Utena ilgis yra 42,8 km. Šios dalies atnaujinimo projektas susideda iš 5 atskirų ruožų, dėl dviejų, beveik 18 km siekiančių atkarpų nuo Nemenčinės-Maišiagalos sankryžos iki Pociūnų gyvenvietės, sutartys su AB HISK ir UAB „Fegda“ pasirašytos š. m. lapkričio mėn. Bendra 18 km ilgio kelio atnaujinimo darbų suma siekia 43 mln. Eur.

Šiuo metu taip pat vykdomi ir likusių 25 km ilgio kelio atkarpų atnaujinimo darbų viešieji konkursai.

Dėl didesnio eismo intensyvumo kelias nuo Vilniaus iki Molėtų  bus rekonstruotas į 2+1 eismo juostas. 18 km ilgio atkarpoje darbai turėtų prasidėti jau pavasarį bei bus baigti per 12 mėn. (neskaičiuojant žiemos pertraukos). Sėkmingai įvykus ir paskutinių likusių 25 km rangos darbų pirkimams, šios dalies atnaujinimas taip pat turėtų būti pradėtas jau pavasarį.

Pirmasis Utenos plento rekonstrukcijos etapas – darbai Utenos mieste – baigti š. m. spalio pradžioje.

Kelias Vilnius–Utena pastatytas 1979-1985 m. bei yra vienintelis iš betono plokščių sudarytas kelias Lietuvoje. Šis magistralinis kelias yra viena pagrindinių Lietuvos transporto arterijų, vedančių iš šalies sostinės į aplinkines savivaldybes. Per parą šiuo keliu iš viso pravažiuoja netoli 9 tūkst. transporto priemonių.