Aktualijos

Viena sąskaita – pigiau ir vartotojams, ir paslaugų teikėjams

Vytautas KAZELA. Tarp mūsų žmonių vis labiau populiarėja elektroninis atsiskaitymas už gautas paslaugas, ypač didelį postūmį tam turėjo užsitęsęs karantininis laikotarpis. UAB „Utenos komunalininkas“ stengiasi laiku reaguoti į laikmečio reikalavimus. Bendrovė atliko visus darbus ir prieš kurį laiką įdiegė savitarnos sistemą. Kaip prisijungti ir kaip naudotis? Užsiregistravę joje, rasite visą reikalingą informaciją: galėsite matyti kas mėnesį priskaičiuojamas sumas, apmokėti savo sąskaitas ir matyti informaciją apie mokėjimus kelias dienas po apmokėjimo.
Jungiantis pirmą kartą būtina spausti „Registruotis“ ir įvesti prašomus duomenis. Po registracijos į nurodytą el. paštą bus atsiųsta prisijungimo patvirtinimo nuoroda. Ją paspaudus jau bus galima prisijungti ir priskirti sutartį, naudojant prisijungimo duomenis, nurodytus mokėjimo pranešimuose (mokėtojo kodą ir paskutinės sąskaitos numerį).
Kaip sakė UAB „Utenos komunalininkas“ direktorius Rimas Kaušylas, nekilnojamojo turto savininkams Utenos rajono savivaldybės teritorijoje siunčiame 19 tūkst. 800 sąskaitų, iš jų 14 tūkst. vis dar popierinės.Yra žmonių, kurie moka ne už vieną, o už tris ar net 18 objektų. Sąskaitas už komunalinių atliekų tvarkymą gauna ir kaimo gyventojai. Kadangi sumos yra nedidelės, sąskaitos gyventojams siunčiamos kartą per ketvirtį. Kaimuose panaikinus pašto skyrius atsiskaitymas tapo dar sudėtingesnis.
„Bendrovei įsirengus elektroninę savitarną ši problema yra lengvai išsprendžiama. Žmogus, kuris naudojasi elektronine bankininkyste, gali apmokėti ne tik savo, bet ir giminaičių ar kitų artimųjų sąskaitas. Atsidarius mūsų svetainę galima matyti ir apmokėti priskaičiuotas sumas kiekvieną mėnesį. Užsiregistravimas prisijungus pirmą kartą gal ir kiek sudėtingesnis, tačiau to nereikia bijoti, jungiantis vėliau užteks kelių klaviatūros klavišų paspaudimų. buvo galima viską padaryti dar paprasčiau, tačiau nenorėjome, kad po mūsų savitarną galėtų „landžioti“ žmonės, kurie nėra mūsų klientai.
Norint prisijungti reikia žinoti savo kliento kodą, o jis yra siunčiamose popierinėse sąskaitose. Jeigu, tarkime, vyresnio amžiaus klientas nesinaudoja elektronine bankininkyste, jis savo kliento kodą gali perduoti giminaičiui, kuris to žmogaus sąskaitą gali prisiskirti sau“, – sakė bendrovės direktorius R. Kaušylas.
UAB „Utenos komunalininkas“ klientų aptarnavimo tarnybos vadovė Miglė Liuimienė papildydama direktorių paaiškino smulkiau: „žmogus gali matyti ne tik visus objektus, bet ir prisiskirti sau savo tėvų, uošvių ir kitų giminaičių sąskaitas. Mūsų savitarna veikia nuo metų pradžios. Po truputėlį didėja ir besinaudojančiųjų skaičius. Jeigu žmogus net nesinaudoja elektronine bankininkyste, jis gali atsidaryti ir išsispausdinti sąskaitą. Prisiregistravę klientai gali mums rašyti žinutes, pateikti prašymus, pažymas. Be to, labai svarbu, kad viskas išlieka: gali matyti ne tik savo mokėjimų istoriją, bet ir kokias pažymas esi pateikęs.
Svarbiausi dalykai – patogumas, paprastumas ir aiškumas. Sistema pritaikyta bet kuriai įmonei, tiek šilumos, tiek vandens tiekimo. Jei sudarytume sutartį su elektros tiekėjais, galėtume priimti mokestį ir už elektrą. Sistema labai patogi vartotojui, nes galima naudotis tiek telefonu, tiek planšete, tiek kompiuteriu. Svarbu, kad būtų internetas.“
„Pirmiausiai, galvojant apie vieną sąskaitą, reikia, kad būtų sudarytos sutartys su Utenos rajono savivaldybei priklausančiomis bendrovėmis. Tai „Utenos butų ūkis“, „Utenos šilumos tinklai“, „Utenos vandenys“.
Įvyko pirmieji pokalbiai su šių įmonių vadovais. Kažkam gali kilti klausimas, kodėl vieną sąskaitą norime administruoti mes? Todėl, kad mes turime pačią didžiausią duomenų bazę. Juk atliekų tvarkymas, galima sakyti, svarbus visiems gyventojams. Kuo tai naudinga įmonėms? Nereikia mokėti už popierinių sąskaitų išnešiojimą. Gyventojui taip pat labai patogu gauti ne šūsnį popierinių sąskaitų, o atsidarius savitarną padaryti vieną pavedimą. Kiekvienas pavedimas irgi kainuoja. Atrodytų, centus, bet per metus susidaro apvali suma.
Jaučiame savivaldybės vadovų palaikymą, bet kol kas tai dar ateities klausimas. Dabar norėčiau paraginti rajono gyventojus ir įmones naudotis mūsų savitarna, tada nereikės bėgioti ir ieškoti „Perlo“ terminalų, stovėti eilėse. Gyvenimas eina į priekį, keičiasi technologijos, ir vėliau ar anksčiau mes visi prie to turėsime įprasti. Be to, tai ir patogu, ir naudinga“, – akcentavo UAB „Utenos komunalininkas“ direktorius R. Kaušylas.