Vairuoju

Kaip sumažinti nerimą dėl vairavimo žiemą

2023 m. spalis – žiemos sezonas jau visai čia pat, tačiau kartu su juo kyla daugybė iššūkių kelyje. Naujausia „Goodyear“ apklausa Europoje rodo, kad daugelis vairuotojų žiemą prie vairo jaučia neužtikrintumą ir nerimą.

Siekdama padėti susirūpinusiems vairuotojams, „Goodyear“, bendradarbiaudama su žinomu psichologu Davidu Waskuriu, surinko patarimų, kaip šaltuoju metų laiku vairuotojams labiau pasitikėti savimi.

Padangos padeda sumažinti nerimą dėl vairavimo žiemą

Tyrimo rezultatai atskleidė, kad padangos yra svarbus veiksnys, mažinantis nerimą prie vairo. Beveik devyni iš dešimties Europos vairuotojų mano, kad žiemą svarbu turėti tinkamas padangas. Net 51 proc. mano, kad jos yra labai svarbios norint jaustis saugiai kelyje. Yra ir kasdienių pasiruošimų bei ritualų, kurie suteikia ramybės vairuojant.

„Suprantama, kad vairavimas žiemą daugeliui iš mūsų gali kelti nerimą. Susidurti su nenuspėjamomis oro sąlygomis, pavyzdžiui, apledėjusiais keliais, gali būti sudėtinga, tačiau yra būdų, kaip sumažinti nerimą ir pasiruošti netikėtumams. Be investicijos į aukščiausios kokybės padangas, yra paprastų pasiruošimo priemonių, kurias galima lengvai įgyvendinti, pavyzdžiui, atlikti stabdžių patikrą arba nuvalyti priekinius žibintus. Tai neužima daug laiko ir padeda padidinti saugumą kelyje“, – sako Sonia Leneveu, „Goodyear“ vartotojams skirtos rinkodaros direktorė Europoje.

Labiau pasitikėkite savimi vairuodami žiemą

Atšiaurūs žiemos orai kelia nerimą daugeliui Europos vairuotojų, o 85 proc. jų jaučiasi nesaugūs vairuodami sudėtingomis žiemos kelių sąlygomis. Daugiausia nerimo kelia apledėję keliai ir baimė, kad kas nors kitas gali prarasti automobilio kontrolę. Dauguma vairuotojų tampa labiau užtikrinti laikydamiesi saugaus atstumo nuo priekyje važiuojančios transporto priemonės, sumažindami greitį arba skirdami daugiau laiko važiavimui.

Tačiau yra ir kitų būdų, kurie gali padėti vairuoti sudėtingomis sąlygomis. Garsus psichologas iš Švedijos Davidas Waskuri pateikia patarimus, kaip tapti labiau pasitikinčiu vairuotoju žiemą.

Psichologo Davido Waskuri patarimai, kaip vairuoti žiemą

1. Neblaškykite dėmesio

Daug eismo įvykių sukelia išsiblaškę vairuotojai. Kalbėjimas telefonu, pokalbis su keleiviu, susierzinimas, pyktis ar susijaudinimas gali atitraukti dėmesį. Jei jaučiatės emociškai susijaudinęs, sutelkite dėmesį į kvėpavimą, sustokite ir padarykite pertraukėlę.

2. Pailsėkite

Vairuojant būtina būti pailsėjusiam, nes nuovargis turi įtakos reakcijos laikui ir dėmesio koncentracijai. Todėl prieš sėsdami prie vairo gerai išsimiegokite ir suplanuokite sustojimus pakeliui, jei jūsų laukia ilga kelionė. Jei kelionės metu staiga pajutote nuovargį, dėl savo ir kitų žmonių saugumo būtina sustoti ir pailsėti.

3. Pakartotinė praktika

Kai grįžta žiema ir gatvės tampa slidžios, daugelis žmonių pamiršta, kaip vairavo praėjusiais metais. Praktika mažina nerimą, todėl, jei jaučiatės neužtikrintai, praleiskite šiek tiek laiko išbandydami ankstyvosios žiemos sąlygas ramioje aplinkoje. Pasipraktikavę stabdyti ir greitėti, vėliau įvažiuodami į judresnius kelius jausitės užtikrinčiau. Pasiimkite su savimi patyrusį vairuotoją, kuris galėtų patarti, jei prireiktų pagalbos.

4. Laikykitės atstumo

Įsitikinkite, kad laikotės pakankamo atstumo nuo priešais važiuojančio automobilio. Taip turėsite laiko reaguoti staigaus stabdymo atveju. Turėkite omenyje, kad jūsų stabdymo kelias didėja priklausomai nuo oro ir kelio sąlygų. Išlaikydami pakankamą atstumą galite jaustis ramiau vairuodami ir gali sumažėti nerimas prie vairo, ypač sudėtingomis sąlygomis.

5. Praktikuokite sąmoningumą

Praktikuokite sąmoningumą bet kada, net automobilyje. Sutelkite dėmesį į esamą akimirką, kad sumažintumėte stresą ir pyktį. Raskite ramią vietą, kur galėtumėte sustabdyti automobilį, stebėti aplinką ir užmegzti ryšį su savo kūnu. Tai padeda sumažinti pulso dažnį ir skatina atsipalaidavimą, o tai lemia pozityvesnę proto būseną.

Šie ekspertų patarimai padės jums tapti labiau pasitikinčiu savimi žmogumi. Kartu svarbu, kad automobilis būtų tinkamai pritaikytas žiemos kelio sąlygoms. Apklausa rodo, kad didžioji dauguma europiečių sutinka, jog žieminės padangos yra labai svarbios, kad šaltuoju metų laiku jaustumėtės saugūs.

Pirmosios klasės padangos labai keičia eksploatacines savybes. Pavyzdžiui, neseniai atliktas „Autobild“ testas parodė, kad stabdymo kelias šlapiame kelyje nuo 80 km/val. greičio su mažo biudžeto žieminėmis padangomis gali būti iki 10 metrų ilgesnis, palyginti su aukščiausios klasės žieminėmis padangomis.

„Goodyear“ siekia sukurti geriausias žiemines padangas Europai, padedančias vairuotojams jaustis užtikrinčiau kelyje. Šiandien pristatome dvi visiškai naujas žiemines padangas, sukurtas remiantis mūsų naujausiomis ir pažangiausiomis technologijomis. Šie gaminiai nustato žiemos eksploatacinių savybių standartus ir atitinka reikliausių Europos vairuotojų poreikius“, – pridūrė M. Leneveu.

Pasiruoškite žiemai su naujomis „Goodyear“ žieminėmis padangomis

Naujosios „Goodyear“ žieminės padangos sukurtos naudojant naujausias technologijas, kurios padangų eksploatacines savybes perkelia į aukštesnį lygį. Dėl specialių savybių padangos puikiai tinka įvairioms transporto priemonėms, įskaitant galingus ir sunkius visureigius bei elektromobilius.

Tarp „Goodyear“ žieminių padangų asortimento yra naujausia žieminė padanga be dyglių „UltraGrip Ice 3“. Naujoviškas gaminys žengia žingsnį į priekį pagal našumą ir rinkos poreikių tenkinimą. Padanga sukurta specialiai pagal unikalius Šiaurės ir Baltijos šalių vairuotojų reikalavimus.

„UltraGrip Ice 3“ reaguoja į rinkos tendencijas ir siūlo įvairius dydžius ž nuo 15 iki 21 colio, kad tiktų įvairiems automobiliams. Padangos tinka vidaus degimo varikliais, elektra varomoms ir hibridinėms transporto priemonėms. 

Padanga sukurta remiantis naujausiomis technologijomis, dėl kurių jos eksploatacinės savybės tampa dar geresnės. Dėl specialių savybių ji puikiai tinka įvairioms transporto priemonėms, įskaitant galingus ir sunkius visureigius bei elektromobilius.

„Ice Handling+“ technologiją sudaro 20 proc. padidintas optimizuotas kontaktinis plotas, užtikrinantis puikias valdymo savybes ant ledo, net ir naudojant sunkesnes transporto priemones.

„Snow Braking“ technologija išsiskiria optimizuota protektoriaus konstrukcija su didesniu lamelių tankiu ir didesniu protektoriaus blokų skaičiumi, todėl padangos suteikia 21 % daugiau sukibimo briaunų ir geresnį stabdymą ant sniego, net esant didelei apkrovai.

„Ice Grip“ technologiją sudaro naujoviškas mišinys, kuris užtikrina geresnį sąlytį su ledu. Žemoje temperatūroje jis yra 35 % minkštesnis nei jo pirmtakas, todėl išlaiko elastingumą ir užtikrina puikų sukibimą net ir itin šaltomis sąlygomis.

Remiantis „Buzzback“ atlikta 2021 m. vartotojų apklausa, respondentai svarbiausiomis žieminių padangų savybėmis įvardijo sukibimą su kelio danga, kainos ir kokybės santykį bei patvarumą. Kalbant apie nedygliuotas padangas, tokias kaip „UltraGrip Ice 3“, svarbiausiais veiksniais, į kuriuos atsižvelgia vartotojai, buvo įvardyti tylumas, kainos ir kokybės santykis ir patikimas prekės ženklas.

Apie Davidą Waskuri

Davidas Waskuri yra licencijuotas Švedijos psichologas, psichologinio gydymo ir psichoterapijos specialistas. Be to, jis yra licencijuotas psichoterapeutas ir sociologas. Davidas turi MBA laipsnį ir yra straipsnių autorius. Jis turi daug patirties dirbant su tokiomis problemomis kaip nerimas, depresija, stresas, žema savivertė ir krizės.