Aktualijos

„Utenos trikotažo“ grupė: pandeminiais metais spurtavo e. prekyba, pardavimai smuko mažiau, nei tikėtasi

Per pandeminius metus SBA valdoma tekstilės įmonių grupė „Utenos trikotažas“, neaudituotais duomenimis, uždirbo 28,1 mln. Eur pajamų, arba 8,8 proc. mažiau nei 2019 metais. Atskirai „Utenos trikotažo“ bendrovės pajamos sumažėjo 7,6 proc. – iki 24,9 mln. eurų.
„Metai buvo labai sudėtingi visai tekstilės pramonei. Dalis „Utenos trikotažo“ užsakovų prarado pardavimus, todėl atidėjo arba išvis stabdė jau suplanuotus užsakymus. Situacija tiek Lietuvoje, tiek eksporto rinkose visus metus buvo neprognozuojama. Įvertinus visas aplinkybes, šią pandeminę atkarpą įveikėme tikrai sėkmingai – veiklos nestabdėme, labai daug išmokome ir pozityviai nusiteikę dirbame toliau,“ – sako „Utenos trikotažo“ vadovas Petras Jašinskas.
Funkcinių-techninių drabužių gamintoja „Šatrija“ pernai realizavo produkcijos už 3 mln. eurų, t.y. 17,4 proc. mažiau nei 2019 metais. Sudėtingais metais „Utenos trikotažo“ grupė patyrė 370 tūkst. eurų nuostolių prieš mokesčius, – pernai grupės grynasis pelnas siekė 759 tūkst. eurų. Grupės EBITDA rodiklis 2020 m. siekė 1,2 mln. eurų, arba 30 proc. mažiau nei 2019 metais.
Pasikeitus verslo aplinkai, įvertinta „Utenos trikotažo“ apyvartinio kapitalo kokybė, suformuoti atidėjiniai. Rezultatams įtakos turėjo 2020 m. apskaityti 0,6 mln. eurų vertės sumažėjimai atsargoms ir gautinoms sumoms.
Nuo koronaviruso sukeltų pasekmių nukentėjo daugiau nei 50 proc. bendrovės užsakovų – ypač paveikti buvo tie, kurie prekybą vykdo tik fizinėse parduotuvėse. Užsakomųjų trikotažo gaminių pardavimai 2020 m. sumažėjo 14,4 proc. – iki 19,8 mln. eurų.
Nepaisant sudėtingų veiklos aplinkybių, gamybiniai prioritetai ir tikslingos pastangos padėjo „Utenos trikotažui“ pritraukti naujų, stiprių klientų. 2020 m. pabaigoje nauji bendrovės klientai sudarė per 25 proc. viso klientų portfelio. Pasak P. Jašinsko, naujų užsakovų augimą lemia dvi esminės priežastys: „Utenos trikotažo“ gamybos galimybių pritaikymas mažesnėms ir greitesnėms partijoms, kita priežastis – augantis europinės kilmės produkcijos patrauklumas galutiniams vartotojams.
Bendrovė orientuojasi į sėkmingai veikiančius, efektyviai e. komercijos kanalus vystančius tarptautinius prekių ženklus. Pasaulines e. komercijos augimo tendencijas iliustruoja ir rekordiškai išaugę nuosavų „Utenos trikotažo“ vystomų prekių ženklų – UTENOS ir ABOUT – pardavimai. Iš viso pernai šių gaminių parduota už 5,2 mln. euro, arba 31,6 proc. daugiau nei 2019 m. Tokį pardavimų šuolį iš dalies lėmė antrąjį metų ketvirtį milžiniško susidomėjimo sulaukusi prekyba veido kaukėmis, tačiau ne mažiau įtakos turėjo ir besikeičiantys vartojimo įpročiai, savalaikis įdirbis į e. prekybos platformą ir tikslinės rinkodaros priemonės.
Praėjusiais metais „Utenos trikotažas“ pelnė istorinį pasiekimą atsakingos gamybos srityje – tapo pirmąja bendrove pasaulyje, kuri atitinka aplinkosaugos organizacijos „Greenpeace“ tekstilės gamybos standartą. Šiemet šis standartas pratęstas dar metams, o įtakinga organizacija „Utenos trikotaže“ tęsia savo kolekcijų gamybą.
Šalia įprastos veiklos 2020 m. buvo vienybės, susitelkimo, gerų darbų metai. Kai kovo mėnesį visoje šalyje kritiškai trūko apsaugos priemonių, „Utenos trikotažas“ vieni pirmųjų ėmėmės siūti apsaugines veido kaukes, kurių keliolika tūkstančių dovanojome miesto medikams, socialinių įstaigų darbuotojams. Kartu su kitomis SBA įmonėmis sunkiai besiverčiantiems rajono gyventojams pirkome ir dalijome visaverčio maisto paketus, medicinine įranga parėmėme Utenos ligoninę.  
„Utenos trikotažo“ inf.