Aktualijos

Drabužių kūrėja: „Visos moterys nori būti išskirtinės“

Rasa MILERYTĖ

Pavasaris Justinai Bučienei, prekės ženklo „Nebūk nuoga“ kūrėjai, prasidėjo kūrybiškai – naujos drabužių kolekcijos pristatymu. Penktus metus veiklą vykdanti drabužių kūrėja sako, kad šia kolekcija siekė įnešti pozityvo į dėl karantino namuose užsisėdėjusių žmonių gyvenimą ir pasakyti, kad net ir namie galime dėvėti ryškiaspalvius drabužius. Naujoji kolekcija, kaip pasakojo J. Bučienei, skirta laisvalaikiui. Kuriant drabužius orientuotasi į patogumą, be to, šios kolekcijos kūrėja nepamiršo ir vyrų bei vaikų – pristato ir jiems skirtus drabužius. Naujoji kolekcija pristatoma žaismingu šūkiu: „Tavo spinta bunda“. Moterims skirti drabužiai pažymėti logotipu „Nebūk nuoga“, o vyrams – „nenuogas“.

Į priekį veda ryžtas ir užsispyrimas
J. Bučienė pasakojo, kad siūti drabužius pradėjo dar dirbdama samdomą darbą, grįžusi po motinystės atostogų. Tuo metu norėjosi kažką pasiūti sūnui. Vaikiškus drabužėlius greitai įvertino draugės – vis paprašydavo ko nors stilingo, naujo, savitą braižą turinčio. Taip gana greitai išsivystė idėja užsiimti drabužių kūrimu ir gimė šalyje išgarsėjęs prekės ženklas „Nebūk nuoga“.

„Utenoje tuo metu nebuvo daug drabužių parduotuvių, į kurias nuėjęs rastum tokį rūbą, kokio nori. Laisvu laiku pradėjau siūti, o netrukus suvokiau, kad tai galėtų būti pragyvenimo šaltinis. Norėjosi sukurti kažką savo, – pamena pašnekovė. – Nebuvo taip, kad veržiausi kuo greičiau viską pradėti, bet idėja rutuliojosi, o netrukus atsirado laisvos patalpos. Pamenu, kaip grįžau namo ir pasakiau vyrui, kad jau žinau, kur bus mano parduotuvė, nors iki tol nebuvau jam sakiusi, kad apskritai planuoju atidaryti parduotuvę. Aišku, jis draugiškai pasijuokė iš manęs, bet tos minties nepaleidau ir po kelių mėnesių, gruodį, prieš pat šventes atidariau parduotuvę.“
J. Bučienė pamena, kad vos pradėjusi veiklą sulaukdavo ne tik palaikymo ir padrąsinimo: buvo ir tokių, kurie skeptiškai pasakydavo, kad parduotuvė ilgesnį laiką neišsilaikys, kad Utenoje tokia verslo niša nėra perspektyvi.

Nepasiduoti negatyvioms emocijoms, sako pašnekovė, labiausiai padėjo užsispyrimas ir ryžtas.
„Šiame versle turbūt sunkiausia išsaugoti kūrybiškumą. Ateina tokių laikotarpių, kai galvoji, ar dar sukursi kažką naujo. Klientės nori naujų modelių, naujų spalvų. Ir tų naujų idėjų generavimas yra vienas sudėtingesnių momentų. Bet esu užsispyrusi, ryžtinga, manau, šios savybės padeda eiti į priekį“, – sako „Nebūk nuoga“ kūrėja.

Svarbiausia – kokybė
Pasidomėjus, kas įkvepia sukurti vis kažką naujo, moteris sako, jog kartais minčių kyla tiesiog džiaugiantis geru oru. „Žinoma, domiuosi mados tendencijomis, semiuosi idėjų iš didžiųjų mados namų, nes jie diktuoja, kas bus populiaru, ko žmonės norės. Tarkim, šį sezoną ant bangos laisvalaikio kostiumėliai, visi jų nori – tiek vyresni, tiek jaunesni“, – priduria pašnekovė.
Visgi, nors kurdama drabužius J. Bučienė atsižvelgia į vyraujančias tendencijas, jos tikslas – kurti ne vadinamąją greitą, o lėtą madą, tai yra drabužius, kuriuos būtų galima dėvėti ir po kelerių metų. Pašnekovė sako pastebinti, kad šiandien naujų drabužių įsigyti ateinančios klientės vis dar dėvi pirmosios kolekcijos drabužius.
„Viena vertus, džiugu, kad drabužis nėra išmetamas sulig sezono pabaiga, kita vertus – žiūrint į pirmosios kolekcijos drabužius gal net šiek tiek nejauku, nes matau, kad dar yra vietų, kur buvo galima padaryti geriau. Man labai svarbu kokybė, stengiuosi, kad drabužis būtų išbaigtas iki paskutinės sagutės. Per veiklos metus įvyko daug pasikeitimų, o vienas svarbiausių – kasmet tobulėju“, – sako J. Bučienė.
Kokybiškai pasiūtus originalius drabužius jau įvertino ne tik uteniškiai: šiandien „Nebūk nuoga“ ženklu pažymėtų drabužių galima įsigyti pajūryje – Klaipėdoje, Kretingoje ir Juodkrantėje. Prekybininkai iš šių miestų patys kreipėsi į drabužių kūrėją su pasiūlymu bendradarbiauti.
„Pernai man paskambino „Ogmios“ prekybos centro Vilniuje vadovė ir pasiūlė atidaryti parduotuvę pas juos. Kirbėjo toks noras, bet turbūt pritrūko drąsos“, – tąsyk J. Bučienė pasiūlymo atsisakė, bet šiandien jau dairosi į Vilnių. Netrukus turėtų startuoti internetinė „Nebūk nuoga“ parduotuvė, o tada, sako pašnekovė, bus galima galvoti ir apie kitas atsakomybes, pavyzdžiui, plėtrą į sostinę.
Šios kolekcijos drabužiai pažymėti nauja etikete, padėsiančia garsinti Utenos vardą: kiekvieną drabužį puošia etiketė su užrašu „Pagaminta Utenoje“.

Moterys ieško išskirtinumo
Per veiklos metus ne tik ryškiai patobulėta, bet išaugo ir klientų srautas. J. Bučienė pasakoja, kad klientus reikėjo prisijaukinti, tačiau šiandien moterys užsuka į parduotuvę ne tik apsipirkti, bet ir pasikalbėti. Pašnekovė sakė pernelyg didelės konkurencijos Utenoje nejaučianti.
„Konkurencijos nejaučiu todėl, kad aš kiekvieną drabužį pritaikau klientei, o kitose parduotuvėse to nėra. Tas pats drabužis negali tikti visoms: vienos moterys aukštesnės, kitos žemesnės, vienų klubai platesni, kitų siauresni. Mano siūti drabužiai yra pritaikomi individualiai ir aš pati juos pataisau pagal moterų poreikius“, – teigia verslininkė.
Pasidomėjus, ar ji pati dėvi tik savo siūtus drabužius, verslininkė atsako, jog savo drabužius nešioja išties dažnai. Pašnekovė teigė besistengianti vieno modelio drabužių neprisiūti pernelyg daug, nes kiekviena moteris nori būti išskirtinė ir dėvėti tai, ko kitos neturi.
„Bet būna ir tokių drabužių, kurie visoms labai patinka, visos jo nori ir jau nebebijo, kad sutiks kolegę ar draugę su tokia pat suknele“, – sako J. Bučienė.